Deviant Login Shop  Join deviantART for FREE Take the Tour
×



Details

Submitted on
December 1, 2009
Image Size
169 KB
Resolution
754×1156
Link
Thumb
Embed

Stats

Views
5,165
Favourites
126 (who?)
Comments
84
Downloads
129

License

Creative Commons License
Some rights reserved. This work is licensed under a
Creative Commons Attribution-Noncommercial-No Derivative Works 3.0 License.
×
Advent Spirits colored by Rekkou Advent Spirits colored by Rekkou
Name : Spirits
Serial Number :
Unit type : Advent-High Mobility-Melee-Unit
Height : 13,1 Meters
Weight : 27,3 Tons
Power Source :
-Ether Core
-Emergency Power Pack
Armor : Layered Composite Carbon
Special Equipment :
-Gravity canceler
Fixed Armaments :
-20mm Vulcan Gun x 2
-Short Blade x 2
-Blade anchor x2
Optional Weapon:
-”Kiyomasa” katana
Pilot: Reki

Advent with high speed attack capability, mainly uses its short blades and an extremely sharp katana to deliver a quick yet lethal attack. Spirits movement is fast and agile thanks to the Gravity Canceler that able to manipulate Spirits’ weight. Spirits also has a specially layered armor and multi-terrain booster that allow spirits to fight well underwater . An additional equipment called Hresvelgr booster can also be equipped to give Spirits flight capability.

Armaments & Special Equipment

20mm Vulcan Gun x2
A ranged armament specially modified to be more effective underwater, mainly used to counter missiles, not to effective against ARC.

Short Blade x 2
A pair of short blades mainly used as a primary weapon and melee defence. The sharpness of the blades is way inferior to Kiyomasa but very lightweight.

Blade Anchor x2
Bladed anchor attached to Spirits hands, tends to be used with the short blades to increase attack range or to retrieve thrown blades.

"Kiyomasa" Katana
A katana named after "Kato Kiyomasa" and one of the seven katana named after “The Seven Spears of Shizugatake” . It is said that Kiyomasa is so sharp that the user won’t feel anything when it cut through something. The only weapon inherited from Spirits’ previous pilot’s configuration, but rarely used by Reki.

Gravity Canceller
A device that capable to reduce Spirits’ weight up to 70% but still capable to maintaining the mass, making Spirits to be lighter, faster and also having greater physical attack momentum. However this device constantly consumes a large amount of energy.
Add a Comment:
 
:iconelemental-fury:
Are you making a game or fanfiction with these machines?
Reply
:iconrockfrasch:
gw pernah baca di sebuah harian (koran), menurut penelitian ( mungkin iseng) tim manufaktur senjata di Jepang, Gundam (dan sejenisnya) bisa saja dibuat, namun ada satu kekurangan besar, robot2 itu akan menghancurkan apapun yang diinjaknya (jalan, tanah, dsb), termasuk tempat pijakannya sendiri, dikarenakan bentuk kaki yang terlalu ramping dan mengakibatkan tekanan ke bawah yang sangat besar melebihi bobot asli dari robot tsb.....
who really cares anyway....
GREAT WORK !!!!
Reply
:iconrekkou:
Rekkou Nov 13, 2010  Professional Digital Artist
meskipun ada paling cuma jadi atraksi. Mecha setinggi 18m di dunia nyata terlalu gak praktis, sama tank aja pasti kalah.
Reply
:iconguncyder00:
Guncyder00 Mar 5, 2010  Hobbyist General Artist
oooh jadi gitu yang ente maksud...kakinya menghadap depan sesuai hukum perspektif....hmm tapi gambar ane karena habis lihat karye takayuki yanase-sensei lho..n arah kakinya persis kayak yang ane gambar :D
Reply
:iconrekkou:
Rekkou Mar 5, 2010  Professional Digital Artist
bukan itu masalahnya
[link]
Kalau menggambar pake perspektif, maka bangun ruang yg ada juga harus digambar miring mengikuti garis perspektif terutama kalau tegak lurus, tapi yg kamu gambar malah tetap sejajar horizontal
Reply
:iconguncyder00:
Guncyder00 Mar 5, 2010  Hobbyist General Artist
hmmm jadi ntu masalahnya.. menggambar bagian torso dengan bidang depan lancip memanjang memang sulit kalo menghadap ke depan... bagian wajah juga sangat sulit untuk menghadap sesuai perspektif ke arah depan karena tak punya wajah seperti gundam tidak pula berbentuk lebar seperti Advent ente....kakinya juga mungkin masih ngadep lurus hmmm
OK bikin lagi aje
Reply
:iconrekkou:
Rekkou Mar 5, 2010  Professional Digital Artist
Arah sama sekali gak ada masalah,justru malah yg melancip yg lebih gampang digambar kedepan karena patokan sudutnya lebih jelas, yang penting selalu gambar mengikuti struktur dasar terlebih dahulu, jangan cuma dikira-kira
Reply
:iconguncyder00:
Guncyder00 Mar 7, 2010  Hobbyist General Artist
~_~ hoo dah dilakuin tuh :D
Reply
:iconshr1k3:
Beyond awesome!
Inspired by the Over Flags?
Reply
:iconrekkou:
Rekkou Dec 10, 2009  Professional Digital Artist
Nope, the design already exist since Destiny, but redrawn each year, this is the fourth
Reply
Add a Comment: